Stomatologia estetyczna

ADP Clinic Lublin

Stomatologia estetyczna w ADP Clinic Lublin

Stomatologia estetyczna obejmuje wszystkie działy stomatologii, które przyczyniają się do poprawy wyglądu i estetyki naszej twarzy i zębów. Zabiegi z zakresu stomatologii estetycznej pozytywnie wpływają na wygląd i samopoczucie Pacjentów, a przez co na ich pewność siebie i wysoką samoocenę, bo przecież chyba nie ma nic bardziej optymistycznego niż szeroki, szczery uśmiech. Białe, równe, piękne zęby nie tylko są oznaką urody, ale i także dobrego zdrowia.

Stomatologia EstetycznaADP Clinic Lublin
Stomatologia ADP Clinic Lublin

Najczęstszym i najbardziej widocznym „gołym okiem” problemem Pacjentów są braki w uzębieniu. Już sam brak zęba lub zębów, szczególnie przednich, uważany jest za nieestetyczny. Ale brak zębów, lub nawet czasem brak jednego zęba, po pewnym czasie może doprowadzić także do zniekształcenia rysów twarzy i pogorszenia naszego całego wyglądu. Większe braki w uzębieniu mogą optycznie zniekształcić nam twarz, ponieważ skutkiem tego będą zapadające się policzki, wysunięcie dolnej szczęki ku przodowi i w konsekwencji zapadnięcie się części twarzy pod nosem. Efektem tych zmian będzie wygląd charakterystyczny dla osób w mocno podeszłym wieku, choć czasem Pacjent ma zaledwie 50 lat.

Stomatologia estetyczna wychodzi naprzeciw tym problemom. Może ona poprawić nasz uśmiech, także dzięki korekcji lub leczeniu nierównych, stłoczonych, wychylonych zębów, o nieestetycznym kształcie, czasem za małych lub o zbyt ciemnym kolorze.

Jednymi z najczęściej wykonywanych przez naszych specjalistów zabiegów są: profesjonalne wybielanie zębów, scaling i piaskowanie. Jednak ogromne rozpowszechnienie próchnicy i dolegliwości związanych z jej powikłaniami, są powodem, dla którego w ADP Clinic, równolegle do realizowanego w ramach stomatologii estetycznej leczenia, poświęcamy dużo wysiłku na działania profilaktyczne.

Higiena jamy ustnej i skaling

Jedną z głównych przyczyn próchnicy są bakterie płytki nazębnej, która osadza się na powierzchni zębów i uzupełnień protetycznych, a po krótkim czasie ulega mineralizacji i tworzy kamień nazębny. Bakterie płytki i kamienia nazębnego wywołują również zapalenie dziąseł i przyzębia. Zapobieganie próchnicy i paradontozie jest możliwe dzięki właściwej higienie jamy ustnej. Każdy pacjent naszej kliniki, poczynając od najmłodszych, może liczyć na bardzo dokładne badanie stanu uzębienia (również  z wykorzystaniem aparatu diagnodent), a także na ocenę ilości płytki i kamienia nazębnego. Staramy się przeprowadzać profesjonalny instruktaż higieny jamy ustnej, nie tylko  z wykorzystaniem szczoteczki, ale i elementów dodatkowych, takich jak nici dentystyczne, irygatory, itp. Z chęcią odpowiadamy na wszystkie pytania naszych pacjentów.

Pierwszym etapem kompleksowego leczenia stomatologicznego powinno być oczyszczenie zębów z osadów, płytki i kamienia, a więc wyeliminowanie szkodliwych dla zębów i przyzębia czynników. W naszym gabinecie skaling wykonujemy aparatem ultradźwiękowym. Po zdjęciu kamienia używamy piaskarki, by specjalnym piaskiem stomatologicznym rozpylanym z wodą oczyścić miejsca trudno dostępne. Zabieg kończy wypolerowanie powierzchni zębów gumką lub szczoteczką z pastą polerską. Proponujemy pozabiegowe pokrycie zębów preparatami wysokofluorowymi, które dodatkowo zabezpieczają przed nadwrażliwością i próchnicą. Zalecamy, aby skaling wykonywać co 6-8 miesięcy.

Wybielanie zębów

Przebarwienia i zmiana kolorów zębów coraz częściej stanowią poważny problem estetyczny dla naszych pacjentów. Śnieżnobiały uśmiech jest marzeniem wielu ludzi. W ADP Clinic jesteśmy otwarci na rosnące oczekiwania wszystkich pacjentów. Zabiegi profesjonalnego wybielania, które oferujemy są bezpieczne, skierowane niemal do wszystkich. Przeciwwskazań do wykonania zabiegu wybielania jest niewiele, do najważniejszych należą: ciąża, okres karmienia, wiek poniżej 16 roku życia, alergia na nadtlenki, znaczne starcie szkliwa oraz silny stan zapalny dziąseł. Zabieg poprzedzony jest badaniem lekarskim, oceną stanu uzębienia i – obowiązkowo – oczyszczeniem zębów z kamienia.

Wybielanie zębów w domu

Przy wybielaniu nakładkowym, lekarz pobiera wyciski i przy ich pomocy przygotowuje indywidualne szyny silikonowe. Pacjent po otrzymaniu szyn i 10, 15 lub 20 proc. żelu zawierającego nadtlenek karbamidu, sam wprowadza sobie odrobinę żelu do szyn i zakłada je na noc. Wszystko jest bezbolesne, łatwe w użyciu, a efekt wybielania widać już po drugim nałożeniu. Co istotne, szyny można przechować, by po pewnym czasie ponownie rozjaśnić zęby. Efekt wybielania utrzyma się dłużej, jeżeli przez kilka dni po zabiegu powstrzymamy się od spożycia produktów przebarwiających, np. herbaty.

Stomatologia zachowawcza

ADP Clinic Lublin
Stomatologia zachowawcza ADP Clinic Lublin

Stomatologia pod mikroskopem

Stomatologia zachowawcza to dziedzina zajmująca się leczeniem próchnicy zębów. Mało osób wie, że jest to choroba zakaźna, którą można przenosić i która – w rezultacie – może doprowadzić do poważnych, zdrowotnych konsekwencji. Chore zęby są ogniskami zakażenia w jamie ustnej, a bytujące w nich bakterie mogą, razem z krwią, wędrować po całym organizmie. Końcem tej niebezpiecznej wędrówki mogą być nerki, stawy, narząd wzroku czy serce. W naszej Klinice robimy wszystko, aby jak najwcześniej zdiagnozować problem, a nawet – jeśli to tylko możliwe – w porę mu zapobiec. W tym celu wykorzystujemy ozonoterapię, lasery diagnostyczne i najnowocześniejsze osiągnięcia w radiologii (radiowizjografia, tomograf). Pracujemy w powiększeniu (lupy, mikroskop), stosujemy materiały do wypełnień najbardziej znanych firm w Polsce i zagranicą. Są to kompozyty nanocząsteczkowe.

Leczenie kanałowe

Kiedy próchnica rozprzestrzeni się w zębie i osiągnie głęboki poziom, dochodzi do zakażenia bakteryjnego miazgi zęba. To najgłębiej umiejscowiona tkanka odpowiedzialna za jego żywotność i reakcje bólowe. Konsekwencją tego stanu jest konieczność usunięcia zapalnej lub martwej już miazgi z korony zęba i jego korzeni. Leczenie takie nazywamy leczeniem kanałowym. Zabieg ten wykonujemy w znieczuleniu, stosując izolację pola zabiegowego (przy pomocy koferdamu, ślinociągu), elektryczny pomiar długości kanałów (przy pomocy endometru), powiększenie (osiągane dzięki lupom i mikroskopowi), ultradźwiękowe metody udrażniania i płukania kanałów, ozon do dezynfekcji oraz chemiczno-mechaniczne metody ich opracowania (narzędzia rotacyjne Ni-Ti). Po opracowaniu kanałów konieczne jest dokładne i szczelne ich wypełnienie. W tym celu używamy materiału, który od wielu lat skutecznie chroni zęby przed ponownym zakażeniem. To gutaperka, substancja kauczukopodobna wraz z uszczelniaczami. Podgrzana do wysokiej temperatury i podana do wnętrza znieczulonych kanałów dokładnie i na długo zabezpiecza ząb przed infekcją bakteriami i stanowi barierę, dzięki której nie przedostaną się w głąb organizmu.

Endodoncja ADP Clinic Lublin
Leczenie kanałowe ADP Clinic Lublin

Endodoncja

Prawidłowe leczenie przewodowe to takie, kiedy wszystkie kanały zostaną odnalezione, a następnie szczelnie i dokładnie wypełnione materiałem zastępującym miazgę. Nie jest to jednak możliwe w każdym przypadku. Skomplikowana budowa anatomiczna korzeni, jak również połączenia – labirynty w świetle samych kanałów, mogą spowodować, że prawidłowe leczenie staje pod znakiem zapytania. Często też infekcja jest już tak zaawansowana, że przekracza granice korzenia zęba, dociera do kości i okolicznych tkanek, a leczenie kanałowe okazuje się niewystarczające, gdyż ból i stan zapalny utrzymują się dalej. Wtedy decydujemy się na zabiegi chirurgiczne, ponieważ tylko w ten sposób możemy wspomóc organizm w walce z chorobą (resekcja, hemisekcja, radektomia, ekstrakcja).

Masz pytania?
Zadzwoń do nas +48 81 528 02 09 Pn – Pt 9:00 – 20:00, napisz do nas na adp@adpclinic.pl lub wypełnij Formularz