W ADP Clinic znamy się na dziecięcych ząbkach. Ale co ważniejsze, równie dobrze znamy się na dzieciach. Każdy z nas był przecież dzieckiem. I chyba większości z nas, na myśl o szkolnym stomatologu przechodzą po plecach dreszcze. Wracamy wtedy pamięcią do nieprzyjemnych momentów na fotelu dentystycznym, a często do bolesnych zabiegów w szkolnym gabinecie. Jak zatem uchronić nasze dzieci przed traumatycznymi przeżyciami i sprawić, że wizyta u stomatologa była radosna i kojarzyła się im pozytywnie?

 

Leczenie małych dzieci, w wieku do 5 lat jest jest z jednej strony trudne z powodu konieczności przezwyciężania dziecięcych emocji, obaw i lęków, a z drugiej strony łatwe, ponieważ maluchom w tym wieku rzadko psują się zęby. Jeśli naszą córeczkę czy synka przyprowadzimy do gabinetu w pierwszych 3 lub 4 latach życia, ewentualny zabieg na mlecznych zębach niemal z pewnością będzie bezbolesny. Sam natomiast kontakt z gabinetem może budować u małego pacjenta pozytywne relacje z dentystą, a nie będzie dla niego negatywnym przeżyciem.

 

Pierwsze spotkania, tzw. adaptacyjne, służą wzajemnemu zapoznaniu się dziecka ze stomatologiem, gabinetem, fotelem dentystycznym i całym otoczeniem. W ADP Clinic od samego początku wizyty zaczynamy rozmawiać z młodym pacjentem, aby jego uwagę skierować na sympatycznie opowiadającej osobie, a nie obco wyglądającym sprzęcie stomatologicznym. Rozmowa taka wymaga od dentysty odpowiedniego przygotowania, dlatego zachęcamy rodziców i opiekunów do wcześniejszego poinformowania personelu ADP Clinic, że ich pociecha przychodzi do dentysty właśnie po raz pierwszy. Podczas rozmowy z dzieckiem tłumaczymy spokojnie i przystępnym dla maluchów językiem, że wszystkie czynności wykonujemy dla dobra dziecka i nie stanie mu się tu żadna krzywda. Jeśli rodzic wyrazi chęć wejścia razem z maleństwem do gabinetu, oczywiście zawsze to umożliwiamy. Nie jest to jednak konieczne, ponieważ dziecko, porzez obecność mamy lub taty w gabinecie, może mieć zbyt rozproszoną uwagę, by nawiązać właściwą rozmowę z lekarzem. Na zakończenie wizyty, aby podkreślić miłą i bezpieczną atmosferę, dziecku wręczany jest drobny upominek lub sympatyczna naklejka za „dzielność i odwagę“. Takie delikatne i systematyczne podejście sprawia, że podczas kolejnych wizyt dziecko nabiera zaufania do lekarza i zaczyna pozwalać na drobne prace w obrębie jamy ustnej.

 

W zależności od wieku dziecka, jego reakcji na stomatologa oraz stopnia zaawansowania próchnicy, lekarz może dobrać odpowiedni plan leczenia. U najmłodszych pacjentów, którzy dopiero od niedawna odwiedzają ADP Clinic, często stosujemy tzw. lapisowanie. Polega ono na impregnacji tkanki próchnicowej roztworem azotanu srebra, który ma działanie bakteriobójcze. Zabieg ten jest bardzo krótki, bezbolesny, zaś wykonywany trzykrotnie, w ok. tygodniowych odstępach, pozwala na zahamowanie procesu próchnicowego w obrębie leczonych powierzchni zębowych. Ta metoda leczenia sprawia, że mały pacjent nabiera zaufania do stomatologa i nie kojarzy wizyt w gabinecie z czymś nieprzyjemnym. U dzieci starszych lub tych, które pozwalają dentyście na większą ingerencję w jamie ustnej, stosujemy metodę ręcznego opracowania ubytku, a następnie jego wypełnienie. Może ono być kolorowe, a o wyborze barwy zadecydować może samo dziecko, co pozytywnie wpływa na relacje małego pacjenta z dentystą. Stosowane w ADP Clinic materiały do wypełnień posiadają w swoim składzie odpowiednią  dawkę fluoru, który uwalniając się stopniowo, zabezpiecza ząb przed ponowym rozpoczęciem się procesu próchnicowego.

 

Chetnie u dzieci stosujemy ozon ktory ma szczegolne zastosowanie w malych ubytkach prochnicowych. Jego bakteriobojcze dzialanie  jest tym bardziej cenne ze nie wiaze sie z rzadnymi niemilymi doznaniami jak bol czy halas Jest to bezwonny gaz odawany do ubytku przez szczelny silikonowy kapturek.                 

Jak sprawić, aby pierwsza wizyta dziecka w gabinecie była przyjemna?

Oto kilka naszych porad. Po pierwsze zwróć uwagę w jaki sposób w Waszym domu rozmawia się o stomatologach i kłopotach z zębami. Jeśli Wasz język i emocje związane z gabinetem dentystycznym będą opanowane i rzeczowe, dziecko powoli będzie przekonywało się do stomatologa. Jeśli natomiast dziecko wyczuwać będzie w Waszych opowieściach strach i negatywne emocje, zacznie bać się wizyt, nawet gdy jeszcze nigdy nie było u dentysty i nie ma racjonalnych powodów do obaw. Po drugie, staraj się nie robić przesadnej „otoczki” wokół pierwszej wizyty. Zbyt częste i zbyt optmistyczne opowiadanie o zbliżającym się wyjściu do stomatologa i sprzęcie w gabinecie mogą zaniepokoić malucha swoją nienaturalnością. Ponadto, uważaj w domu na takie słowa jak igła, borowanie, wyrywanie zębów, ból, zastrzyk itp. Nasz personel ma doświadczenie w opowiadaniu dzieciom o wyposażeniu gabinetu i samym leczeniu; sugerujemy więc, aby to lekarz wytłumaczył dziecku czego może oczekiwać od wizyty u stomatologa. Po trzecie, możesz przyprowadzić swoje dziecko do dentysty dokładnie w dniu imienin lub urodzin swojej pociechy, aby potraktowało spotkanie ze stomatologiem jako coś miłego i sympatycznego.

 

Odpowiednia troska rodziców i opkiekunów o opiekę dentystyczną swoich dzieci już od wieku przedszkolnego zapewnia im zdrowy i piękny uśmiech na całe życie.

Udogodnienia
Brak barier architektonicznych
Brak barier
architektonicznych
WiFi
WiFi
Płatność kartą
Płatność kartą
Dlaczego ADP Clinic?
Doświadczenie
Doświadczenie
Kompleksowość
Kompleksowość
Sprzęt i diagnostyka
Sprzęt
i diagnostyka