Bezbolesne leczenie zębów Lublin

ADP Clinic Lublin

Leczenie zębów pod narkozą Lublin

Czasy, gdy leczenie zębów wiązało się z bólem nie do wytrzymania, dawno minęły. Dziś historie o „torturach“ na fotelu dentystycznym możemy włożyć między bajki. Choć nie wynaleziono jeszcze całkowicie bezbolesnej metody leczenia wszystkich chorób zębów, to nowoczesna stomatologia gwarantuje zmniejszenie dyskomfortu Pacjenta do minimum.

Bez bólu ADP Clinic Lublin

Znieczulenie

Znieczulenie polega na podaniu przez dentystę środków, które powodują, że podczas zabiegu stomatologicznego Pacjent nie odczuwa w okolicy leczonego zęba bólu. Znieczulenie możemy stosować zarówno u osób dorosłych, jak i u dzieci, nie tylko w trakcie samych zabiegów, ale także podczas badania jamy ustnej. Stosuje się je najczęściej po to, aby złagodzić ból związany z zabiegiem, ale także, aby ułatwić pracę dentyście i pozbyć się strachów, lęków, a nawet poważniejszych fobii związanych z wizytą w gabinecie.

Stomatologia bez bólu ADP Clinic Lublin

Strach przed wizytą

Szacuje się, że około 15% dorosłych Polaków boi się dentysty. Najczęściej strach ten jest przesadzony i nie ma podłoża racjonalnego. Mimo wszystko jest to poważny problem społeczny, ponieważ osoby cierpiące na tzw. fobię stomatologiczną w ogóle nie chodzą do dentysty, czym doprowadzają do jeszcze większego bólu zębów i przez to do dalszej eskalacji strachu. Gdy już z konieczności muszą udać się do stomatologa, nie mogą np. spać w nocy poprzedzającej wizytę czy przebywać w poczekalni razem z innymi oczekującymi na wizytę. Bardzo często mają zainfekowane dziąsła i zęby, a ich zdolność do właściwego rozdrabniania, żucia i trawienia pokarmu są ograniczone. Efekt? Kłopoty układu pokarmowego, nieświeży oddech, nieestetyczy uśmiech i poczucie nieatrakcyjności.

Znieczulenie dla kogo?

Nie tylko osoby cierpiące na tzw. fobię stomatologiczną powinny pytać w gabinecie o znieczulenie. O znieczulenie może prosić każdy. W szczególności polecamy je osobom:

• źle znoszącym ból fizyczny,
  • ze zwiększoną wrażliwością zębów,
  • ze skomplikowanym problemem dentystycznym, wymagającym dłuższej pracy lekarza w obrębie jamy ustnej,
  • którym zależy na możliwie najkrótszym czasie wykonanego zabiegu,
  • posiadającym trudności w kontrolowaniu ruchu, np. cierpiącym na porażenie mózgowe lub na chorobę Parkinsona.

Dlaczego w ogóle boli u dentysty?

Jedną z najskuteczniejszych metod leczenia ubytków w zębach jest tzw. borowanie. Polega ono na precyzyjnym, ręcznym wycinaniu wiertłem zębiny zaatakowanej próchnicą. Jest to metoda wypróbowana od lat, bezpieczna i nadająca się do zastosowania bez względu na lokalizację czy wielkość ubytku. To rozwiązanie ma jednak jeden minus – ból zęba, który powstaje w wyniku fizycznego nacisku szybko poruszającego się wiertła. W zależności od leczenia i wytrzymałości pacjenta na ból, możemy prowadzić wiertło delikatniej, jednak cały zabieg potrwa odpowiednio dłużej. Dlatego przed rozpoczęciem borowania, pytamy Państwa, czy decydujecie się na znieczulenie i wyjaśniamy, jaki jego rodzaj będzie najlepszy w danym przypadku.

Przed podaniem znieczulenia

Przed podaniem znieczulenia, zawsze najpierw rozmawiamy z Pacjentem. Zachęcamy do zadawania pytań o przebieg leczenia. Gdy Pacjent dowiaduje się, co dentysta planuje wykonać krok po kroku i na czym polega zabieg, często strach mija i Pacjent rezygnuje świadomie ze znieczulenia. Jeśli jednak zapada decyzja o znieczuleniu, poprosimy o podanie informacji na temat swojego stanu zdrowia: przyjmowanych leków (w szczególności nasercowe, psychotropowe i uspokajające, na astmę oraz na choroby wątroby), chorób i alergii. Ten medyczny wywiad w zwiększy skuteczność zastosowanego znieczulenia oraz bezpieczeństwo Pacjenta.

Znieczulenie ADP Clinic Lublin

Sedacja wziewna

Uspokojenie wziewne (sedacja wziewna) podtlenkiem azotu to bezpieczna, sprawdzona i powszechnie stosowana na całym świecie metoda walki z lękiem i stresem podczas leczenia stomatologicznego. Pacjent pozostaje odprężony dzięki podaniu mieszaniny gazów medycznych, zwanych powszechnie gazem rozweselającym, za pomocą specjalnych maseczek o różnych rozmiarach. Już po 3 minutach od zakończenia zabiegu działanie gazu całkowicie ustaje. Sedacja wziewna może być stosowana zarówno u dorosłych, jak i u dzieci. Nie uczula, nie podrażnia śluzówek i nie działa na ośrodkowy układ nerwowy.

Leczenie stomatologiczne w podtlenku azotu polecamy przede wszystkim osobom z tzw. traumą dentystyczną, cierpiącym na choroby serca, chorym na astmę i padaczkę osobom z dużą nadpobudliwością nerwową lub silnym odruchem wymiotnym oraz każdemu, kogo czeka długi i monotonny zabieg, np. protetyczny czy chirurgiczny.

Nasze porady

• Niektóre środki znieczulające powodują obniżenie zdolności organizmu do szybkich reakcji, dlatego prowadzenie pojazdów mechanicznych po ich zażyciu jest niewskazane. W razie wątpliwości, prosimy o kierowanie pytań do personelu.
  • Podczas zabiegu, a także do 3 godzin po nim, Pacjent ma ograniczone naturalne czucie w obrębie leczonego zęba, dlatego należy uważać, by się nie ugryźć czy oparzyć.
  • Jeśli po kilku godzinach po zabiegu, po ustaniu działania środka znieczulającego podanego przez dentystę, ząb nadal boli, należy zażyć standardowy środek przeciwbólowy, którego używa się zazwyczaj.
  • Przez znieczuleniem wziewnym z wykorzystaniem podtlenku azotu zalecamy, aby ostatni posiłek spożywany był nie później niż 4 godziny przed wizytą. Jako że gaz podawany jest przez maseczkę zakładaną na nos, leczenie przeciwwskazane jest u osób z trudnościami w oddychaniu przez nos – katar, zapalenie zatok, infekcje.

Zapraszamy na wizytę do kliniki ADP nawet te osoby, które boją się leczenia stomatologicznego. Dobierzemy metodę znieczulenia tak, by zredukować dyskomfort do minimum.

Masz pytania?
Zadzwoń do nas +48 81 528 02 09 Pn – Pt 9:00 – 20:00, napisz do nas na adp@adpclinic.pl lub wypełnij Formularz