Stomatologia zachowawcza

Stomatologia zachowawcza to dziedzina zajmująca się leczeniem próchnicy zębów. Mało osób wie, że jest to choroba zakaźna, którą można przenosić i która – w rezultacie – może doprowadzić do poważnych, zdrowotnych konsekwencji. Chore zęby są ogniskami zakażenia w jamie ustnej, a bytujące w nich bakterie mogą, razem z krwią, wędrować po całym organizmie. Końcem tej niebezpiecznej wędrówki mogą być nerki, stawy, narząd wzroku czy serce. W naszej Klinice robimy wszystko, aby jak najwcześniej zdiagnozować problem, a nawet – jeśli to tylko możliwe – w porę mu zapobiec. W tym celu wykorzystujemy ozonoterapię, lasery diagnostyczne i najnowocześniejsze osiągnięcia w radiologii (radiowizjografia, tomograf). Pracujemy w powiększeniu (lupy, mikroskop), stosujemy materiały do wypełnień najbardziej znanych firm w Polsce i zagranicą. Są to kompozyty nanocząsteczkowe.

Leczenie kanałowe

Kiedy próchnica rozprzestrzeni się w zębie i osiągnie głęboki poziom, dochodzi do zakażenia bakteryjnego miazgi zęba. To najgłębiej umiejscowiona tkanka odpowiedzialna za jego żywotność i reakcje bólowe. Konsekwencją tego stanu jest konieczność usunięcia zapalnej lub martwej już miazgi z korony zęba i jego korzeni. Leczenie takie nazywamy leczeniem kanałowym. Zabieg ten wykonujemy w znieczuleniu, stosując izolację pola zabiegowego (przy pomocy koferdamu, ślinociągu), elektryczny pomiar długości kanałów (przy pomocy endometru), powiększenie (osiągane dzięki lupom i mikroskopowi), ultradźwiękowe metody udrażniania i płukania kanałów, ozon do dezynfekcji oraz chemiczno-mechaniczne metody ich opracowania (narzędzia rotacyjne Ni-Ti). Po opracowaniu kanałów konieczne jest dokładne i szczelne ich wypełnienie. W tym celu używamy materiału, który od wielu lat skutecznie chroni zęby przed ponownym zakażeniem. To gutaperka, substancja kauczukopodobna wraz z uszczelniaczami. Podgrzana do wysokiej temperatury i podana do wnętrza znieczulonych kanałów dokładnie i na długo zabezpiecza ząb przed infekcją bakteriami i stanowi barierę, dzięki której nie przedostaną się w głąb organizmu. Prawidłowe leczenie przewodowe to takie, kiedy wszystkie kanały zostaną odnalezione, a następnie szczelnie i dokładnie wypełnione materiałem zastępującym miazgę. Nie jest to jednakmożliwe w każdym przypadku. Skomplikowana budowa anatomiczna korzeni, jak również połączenia – labirynty w świetle samych kanałów, mogą spowodować, że prawidłowe leczenie staje pod znakiem zapytania. Często też infekcja jest już tak zaawansowana, że przekracza granice korzenia zęba, dociera do kości i okolicznych tkanek, a leczenie kanałowe okazuje się niewystarczające, gdyż ból i stan zapalny utrzymują się dalej. Wtedy decydujemy się na zabiegi chirurgiczne, ponieważ tylko w ten sposób możemy wspomóc organizm w walce z chorobą (resekcja, hemisekcja, radektomia, ekstrakcja).

Udogodnienia
Brak barier architektonicznych